МК по виготовленню майстер-моделі з ливарного воску. Частина друга. Лиття.

13 грудня, 2012


 МК по виготовленню майстер-моделі з ливарного воску. Частина друга. Лиття. | Ярмарок Майстрів - ручна робота, handmade

Всім привіт.

Продовжую свою розповідь про кішку, яка народилася з воску, подорослішала в бронзі, а вершину своєї кар’єри досягне, ставши кришталевої стопкою ..))

Саме “перетворення” воскової моделі в бронзову копію я і хочу сьогодні продемонструвати ..



закарлюки на голові (ви будете сміятись) це хвіст ..)) Просто так буде зручніше робити гумову
пресформи в майбутньому.


——————————————- ————————————————– ————————————————– —–

погнали ..


1. На гумову * заглушку * від опоки встановлюємо восковий * блін *, на який, за допомогою термошпателя, починаємо припаювати мої воскові модельки,

кішку в тому числі:





Звичайна воскова “ялинка” виглядає інакше, приблизно так:



(під кожен новий рік все ливарні майстерні завалені замовленнями на * символ року *. Цього року – змії.)

бррр .. {#}

Але в даному випадку, коли моделі всі різні, зручніше і економічніше зробити по іншому:



Даний спосіб “на млинці” є ноу-хау мого товариша, досвідченого ливарника, який дозволив мені розповісти про це. До речі, все, що ви бачите тут – це його праця, я виступаю лише в ролі фотокореспондента.


2. Зважуємо млинець з моделями, щоб знати, скільки знадобиться завантажувати металу для заливки конкретно
цій опоки:

/>
3. Встановлюємо опоку на гумову * заглушку *, попередньо обернувши в плівку, щоб рідкий гіпс не
витікав:


Вид зверху:



4. Починаємо готувати розчин з формувальної маси (гіпсу). Необхідно дотримати правильні пропорції.

А) Насипаємо і зважуємо гіпс:



б) У мірну колбу набираємо необхідну кількість дистильованої води і виливаємо в ємність з
м’якого пластику:

/>
5. Висипаємо відведені кількість гіпсу в воду (гіпс у воду, не навпаки!) І, за допомогою будівельного
міксера, розмішуємо до отримання однорідної маси, за густотою схожою з ряжанкою, наприклад ..)):


6. Розмішаний розчин гіпсу поміщаємо на вакуумну установку, де, під потужним впливом

“вичавленого” повітря, густа й важка формомасса почне * кипіти *, вичавлюючи із себе всі повітряні

бульбашки. Найважливіший етап в підготовці до лиття!! Вакуумування, вироблене неналежним

чином, обов’язково призведе до шлюбу, під многоих випадках необоротного.

Отже:




7. Тепер, знявши з вакууму пластиковий таз з гіпсом, встановлюємо на його місце готові до заливання гіпсу

опоки. Розливаємо гіпс по опоки і, в свою чергу, вакууміруем опоки, заповнені гіпсом. Це займає

близько 2х хвилин:




8. Далі – чекаємо близько півтора-двох годин, поки гіпс не схопиться. Ну а поки що можна відважити
необхідне у бронзового прутка квадратного перетину:

/>
9. Через 1 годину 45 хв. звільняємо опоки від плівки. Моя “кішка” в найбільшій ..)



Сині плями – це, так би мовити, початок воскових “ялинок”, основний літник, по якому розплавлений
метал заповнить, після прожарювання опок, місце “загубився” воску.

Тобто, під впливом циклу
температур, віск витече з форм (опок), залишивши після себе порожні порожнини, точно повторюють восківці.


10. А щоб віск “покинув” опоки – існує так звана прожарювальних, вона ж муфельна піч.

Завантажуємо в неї наші опоки, закриваємо, і включаємо підходящий температурний режим:


І знову чекаємо. Тепер вже набагато довше, годин 12 – 15. Саме стільки часу займає процес

первинного * витоплювання * воску з форм і остаточного їх (форм) прожарювання. Тобто, весь процес, від

пайки ялинок до отримання виливків займає майже що добу. Технологія, нікуди не дінешся ..


На наступний день все готово до, власне, самому літью.Наші опоки прожарити і готові для заливки.

Процес наскільки цікавий, настільки і не

барвистий. Ми не побачимо струмливого, вогняного, рідкого металу. Все дійство відбудеться всередині цієї

ливарної машини:

/>
11. Гарячу опоку щипцями виймаємо з прожарювальних печі і встановлюємо в

відповідний паз ливарної машини:



Закриваємо:



У верхню частину ливарної машини завантажуємо метал:

12. Через пару-трійку хвилин метал розплавлений. Натисненням кнопки надаємо вакуумне зусилля ливарної

машині, і розплавлений метал з тигеля щільно заповнює нашу форму. Фініта ля комедія!.))

Дістаємо заповнену опоку з лит. машини. Темний млинець посередині форми – це застигла частина

* зайвого * металу. А що всередині – побачимо зовсім скоро ..

13. Після 10 хв. остигання на повітрі, повністю охолоджуємо опоку під водою:

-

14. Тепер потрібно просто вибити охолоджений гіпс з відливанням з опоки. Робиться це простим молотком:

15. Потім безформний шматок вологого гіпсового * тесту * промиваємо під потужною (як на автомийках)

струменем води:

16. І ось, що ми маємо:

17. Відпилюємо виливка від “млинця”:

Ось і все.

Ви були присутні при процесі лиття по виплавлюваних моделях вакуумним способом.

Сподіваюся, що мені вдалося описати цей найскладніший процес максимально ясно.

Закінчено друга частина МК. Якщо не набрид – в третій серії покажу спосіб виготовлення гумової

пресформи і остаточне виготовлення кришталевого стопки з цим Кошак.


Оставить комментарий

В категории : Робота з металом