Срібні каблучки

13 грудня, 2012


Срібні каблучки | Ярмарок Майстрів - ручна робота, handmade

Здрастуйте!

Я хочу трохи розповісти про ази ювелірної справи на прикладі створення двох колечок) Обидва вони будуть з текстурою – одне з текстурою листа, інше стізовано під камінь.

Для початку нам знадобиться вихідна сировина:

Це чисте срібло і мідь. Чисте срібло досить м’яке і в такому вигляді в ювелірній справі практично не застосовується. Зробимо з нього сплав 925 проби.

Зважуємо срібло і розраховуємо скільки потрібно міді, щоб отримати заданий сплав.

Міді потрібно 1,5 грама, але я додам 1,4 і зроблю сплав трохи вище пробій.

Згортаємо лист срібла, щоб він вмістився у тигель.

Зліва находтся виливниць – форма в яку відливають розплавлений метал, праворуч тигель на держалкі. Місце для пайки та плавки викладено вогнетривкими камінням, щоб не зіпсувати стіл.

Це апарат для плавки й пайки, працює на очищеному бензині.

Спочатку прогріваємо изложницу.

очищається срібло і мідь в тиглі.

Та червона субстанція в тиглі – це бура. Вона захищає метал від доступу кисню. Якщо плавити без додавання бури, то метал окислюється і вигоряє.

І відливаємо срібло (вже 925 проби) у виливниці.

І о диво! Отримали симпатичний срібний злиток)

Потім кип’ятимо відбілити (лимонну кислоту) зі злитком, щоб видалити залишки бури з срібла.

Ось такий чистенький злиток вже можна прокатати до потрібної конфігурації.

прокочується злитки в спеціальному інструменті – вальцях.

прокочуючи заготівлю між валами (які після кожної прокатки зводяться), можна домогтися заданої форми заготовки)

Заготівля після прокату трохи подовжився, тепер її потрібно отжечь.

При деформації метал стає жорстким і йому потрібно періодично повертати м’якість і пластичність. Для цього його нагрівають до певної температури. Але спочатку потрібно заготівлю покрити флюсом.

Цей білий наліт і є флюс. Він захистить срібло від доступу кисню і запобіжить окислення.

Нагріваємо …

Після промивання у воді срібний злиток виглядає так.

При подальшому катанні злитка в вальцях він стає тоншою і довшою.

Після ще одного відпалу катаємо вже зоготовку на кільце в плоских валах.

Для зручності відрізаємо на око смужки для кілець.

Намічаємо лінію для пропила.

І лобзиком відпилюємо по лінії. Тоді край буде рівним і не деформованим, на відміну від різання ножицями.

Відпилюємо другий край.

Спеціальним інструментом згортаємо смужку в кільце.

Зачищаємо надфілем краю.

Краї повинні бути зачищені так, щоб при змиканні країв не було видно щілини між ними. Відкладаємо кільце для пайки

І займемося друге кільце. Беремо скелетований листик і …

прокочується срібло і лист через вальці.

І на сріблі залишається відбиток аркуша. А далі, так само як і з попереднім кільцем – відрізаємо все зайве і зачищаємо краю. Переходимо до пайки

Ріжемо припій – сплав на основі срібла, але з більш низькою температурою плавлення.

Покриваємо кільце флюсом.

На спеціальну титанову паличку збираємо припій і …

Кладемо на шов.

При нагріванні до температури плавлення припою, він розплавиться і затече в шов.

Кільця після пайки виглядають ось так.

Зачішаем шов надфілем.

Молотком з гумовим бойком на сталевому ригеле правимо кільце до ідеально круглої форми.

Кільце з текстрой аркуша майже готове, залишилося тільки підкреслити рельєф чорнінням.

Для цього беремо сірчану печінку.

Розчиняємо у воді невеликий шматочок.

І занурюємо кільце.

Срібло покрилося темної патиною.

За допомогою сталевої вати знімаємо патину з поверхні.

У поглибленнях чорнота залишилася. Це дуже сильно підкреслюємо рельєф. Перше кільце готово!

Друге кільце одягаємо на ригель і відбиваємо спеціальним молотком

Виходить ось така цікава структура, що нагадує камінь

зчищають спеціальної насадками-гумками все зайве

І поліруємо.

Блискучий результат!

Ось так і створюються срібні кільця з текстурою.


Оставить комментарий

В категории : Робота з металом