Майстер-клас. Розпис панно “Лілії”.

13 грудня, 2012


Матеріали:

-рама

-шовк

-степлер

-ескіз на папері

-олівець

-набір “Гамма-Акрил”

-праска

Час роботи: 5-10 годин (залежить від темпу роботи), особисто я можу і тиждень розписувати

Складність: 3-4

Я не буду описувати, чим відрізняється холодний батик від гарячого, які інструменти необхідні для роботи в цих техніках. Це окрема тема для розмови. Я вивчала цей вид образотворчого мистецтва самоучкою, тому книг по цьому специфічному напрямку мало, особливо в провінції. Я йшла шляхом проб і помилок, щось знайшла в Інтернеті, щось вигляділа в роботах інших художників, багато що ще належить для себе відкрити. • Як у всіх художників, робота починається з пошуку ідеї, задуму. Якісь начерки, почеркушкі, іноді фотографії допомагають створити образ майбутньої картини. Все це втілюється в ескізний малюнок на аркуші відповідного розміру картини. Контури необхідно виділити тушшю або яскравим фломастером, щоб малюнок був видний через тканину.


• Наступний етап роботи – натяг тканини на підрамник. Для цього я використовую звичайний степлер для господарських робіт. Якщо тканина дуже тонка і підрамник з м’якого дерева, досить канцелярського степлера (його треба розкрити і шляхом натискання, скоби добре входять в дерево, не залишаючи затягувань на шовку). Тканини беремо з розрахунку розміру підрамника плюс 3-5см на припуски по сторонах. Тканина необхідно починати натягувати по частковій нитки від центру, далі по качку так само від центру до кутів підрамника, по черзі міняючи боку. Ідеально натягнута тканина як барабан, не провисає, не зборі. • Тепер необхідно акуратно підкласти малюнок під тканину. Не забувайте, тканина вже натягнута на підрамник! Я для цього по краях підгинаю папір, обережно засовували лист із зворотного боку між підрамником і тканиною. У центр підрамника, щоб малюнок проявлявся краще, підкладаю книгу, що підходить по товщині підрамника. Тепер можна переводити малюнок. Простим олівцем ТМ або Т, але не м’яким, інакше буде бруд, легкими лініями, так, щоб малюнок був видний, проводимо контури. Спочатку малюнок створюємо в центрі, потім по краях. По закінченні папір виймаємо.


• Наступним етапом стане обведення олівцевого малюнка резервує. У скляну трубочку втягніть трохи складу з баночки. Якщо багато набрати резерву, то він буде дуже швидко витікати, залишаючи некрасиві краплі і патьоки. Починаючи роботу, загнутий кінчик трубочки тримаєте вгору, підносячи до малюнка, плавно опустіть його і, спостерігаючи за рухом складу в трубочці, проведіть лінію по малюнку.
Відірвавши трубочку від тканини, підійміть її кінчик вгору, щоб не капнути випадково на роботу.


Недосвідченим художникам краще заздалегідь потренуватися на шматочку, натягнутому на п’яльці. Існує складність на початку і продовження лінії, невпевнена рука обов’язково залишить на малюнку краплю резерву. Для цього є хитрість – почекайте, поки висохне колишня лінія, підкладіть зверху шматочок паперу на початку наступної лінії і почніть малювати на папірці, перейшовши на тканину. Резерв ляже рівно, без помітних крапель. Якщо ви – правша, то малюнок переводите, починаючи з верхнього лівого кута, якщо лівша, то – навпаки, з правого верхнього, рухаючись вниз. Головне випадково не розмазати нанесений резерв. Почекайте 40 хв. поки висихає резерв на тканині. Інша складність – провести лінії без розривів, інакше при розписі фарба затече на інші ділянки. Це стосується і фону, якщо він не однотонний і на ньому задумані різнокольорові декоративні елементи, я по торцевій частині підрамника замикаю резервом ті частини малюнка, де фарба може затекти на інший тон.


• Переходимо до розпису. Починаємо розпис з найсвітліших ділянок, переходячи до темних. Розпис я починаю з перевірки замкнутості контура. Для цього чистою водою заповнюю елемент.


Якщо вода затекла, чекаю, поки висохне, із зворотного боку (якщо можна добратися) проводжу лінію в тому місці, або з лицьового, якщо підрамником виворіт закрита. Я пишу по-сирому, так фарба плавно розтікається, красиво змішуючись з іншими тонами


Тут ваша фантазія не знає меж, ви можете проявити весь свій талант. Пам’ятайте тільки одне – змішувати більше трьох фарб не рекомендується, тому може вийти бруд. Розписуючи, фарбу наносите трохи подалі від контуру – вона все одно розтечеться.


Часта помилка – Буває, що від надлишку фарба може перетекти поверх контуру і затекти на іншу ділянку


• Я виправляю такі похибки розмиванням чистою водою, крупинкою сечовини, затемненням цієї ділянки або перекриттям кольором, а якщо все серйозно, то доведеться проявити фантазію


І не помітно! • Після закінчення розпису світлих елементів, переходимо до розпису найтемніших ділянок, в нашому випадку – це фон




Великі ділянки краще розписувати в один прийом. Заготовлюю необхідну кількість фарби, великою кистю, по-сирому, не даючи засихати фарбі (інакше вийдуть помітні розводи на стиках старого і нового ділянки розпису), розподіляю її по ділянці. Дані розводи можна використовувати і як спеціальний декоративний ефект-все у вашій владі. Якщо вам складно розписати рівномірно всю ділянку, розділіть його декоративними елементами, красивими лініями резервом або іншими елементами. Наприклад, розподіліть крупинки сечовини (вони хаотично висвітлити фарбу) або солі (вони згустять фарбу), можна капнути чистої води на сирій фон-фарба трохи висвітлити рівною плямою


Після розпису дайте роботі висохнути. • Розписану роботу необхідно закріпити. У нашому випадку ми використовували акрилові фарби «Гамма» для тканини і натуральний шовк. Ці фарби достатньо пропрасувати праскою 2 хв. Прості фарби для тканини вимагають процедури запарювання. Після закріплення роботу треба сполоснути в слабкому мильному розчині і прополоскати. Натягуємо на підрамник нашу висушену і поглаженное роботу Я не обрізаю зайвий шовк, тому він з часом сиплеться, а завжди акуратно підгинаю краю тканини (для цього залишаю 3см по краях) і степлером фіксую їх на підрамнику. Тепер залишається підібрати рамку і повісити на видне місце.


Оставить комментарий

В категории : Розпис