Акварель “Дівочий виноград” Частина 1.

13 грудня, 2012



МАТЕРІАЛИ:

– акварель “Білі Ночі” 36 кольорів в кюветах.

– папір “Білі Ночі” (блок склейка) 30х40 см, щільність 200 г/м2

– палітра

– кисті (білка, колонок) кругла 6-7 для прокладки кольору, 4-1 дляболее тонкої роботи.

– серветки паперові

– олівець, ластик.

– малярний скотч.

– 2-3 ємності з водою для миття кистей.

Сьогодні я пропоную Вам погратися з аквареллю і в результаті пустощів отримати приємну осінню картину для оформлення будинку або подарунка друзям. {#}.

Для себе, в якості об’єкта малювання, я вибрала дівочий виноград. Ви, на свій розсуд, можете вибрати іншу рослину: гілки клена, дуба, ясена, глоду і тд. Чим яскравіше і соковитіше вони будуть, тим цікавіше буде працювати.

Отже, техніка виконання цієї роботи буде задана … папером. Папір “Білі Ночі” щільністю 200 г/м2. Сама по собі не погана, але має властивість “є колір” і жолобитися від великої кількості води. Якщо писати по-сирому (по-мокрому), то в кінцевому результаті робота виходить дуже блідою і не виразною.

У моєму випадку я не стала спеціально натягувати папір на планшет, тому це останній лист в склейці і він по всій поверхні приклеєний на картон (надалі при роботі краї трохи відійдуть). При бажанні можна додатково проклеїти малярським скотчем, тоді у Вас, крім усього іншого, вийдуть рівні краї малюнка.

Розмічаємо малюнок в олівці. Фото начерку спеціально зроблено більш контрастним в ФШ, в житті малюнок не такий чіткий. Я намітила основні листя, які будуть на передньому плані, все інше – гілочки, листя заднього плану і пр, ми уточнимо вже після в довільній формі.

Якщо Ви зовсім не вмієте малювати, то можете разом з дітьми набрати на вулиці листя і обвести. Діткам, до речі буде теж корисно і цікаво.

Лист дівочого винограду складається з 5 листочків скріплених по центру. Вони можуть звисати вниз або бути широко розставлені у різні боки. Чим жвавіше будуть Ваші листочки, тим реалістіченей вийде робота. Не полінуйтеся зробити хороший малюнок, можна скористатися фотографіями з інтернету або пошукати “натуру” на вулиці, благо сезон в самому розпалі.

Внизу я спеціально залишила собі шматочок паперу, щоб зробити викраски квітів. Так само на цьому шматочку дуже зручно пробувати змішані Вами фарби.

Це набір тих фарб, які я використовую у своїй роботі. Для зручності я нижче розміщу таблицю повної палітри “Білих Ночей” із зазначенням світлостійкості фарб і ступеня покриваності.

Взагалі “для себе” дуже рекомендую взяти аркуш А3 (30х40) і зробити викраски всіх кольорів по порядку в Вашому наборі. Від більш густого поступово розтягуючи колір. Так Вам буде зручніше підбирати фарби під конкретну роботу, т.к.в кюветі відтінок не завжди зрозумілий.

1 Лимонна 10 Рубінове

2 Кадмій лимонний 11 Фіолетова

3 Неаполітанська жовта 12 Бузковий хінакрідон

4 Золотиста 13 Бордо

5 Охра золотиста 14 Железноокісная світло-червона

6 Кадмій оранжевий 15 Сієна палена

7 Охра червона 16 Жовто-зелена

8 карміново 17 Зелена

9 Карплак червоний

Таблиця кольорів із зазначенням світлостійкості фарб і ступеня покриваності.


Мій листочок-шпаргалка з фарбами із набору. Кольори розкладені по порядку.

Починаємо працювати: 1 ШАР.

Починаємо прокладати перший шар. Спеціально для цього на палітрі я відразу розвела собі необхідні кольори. Чистими квітами з достатньо великою кількістю води починаємо прокладати широкими мазками перший шар (белка7). Кольори: Кадмій оранжевий, Охра червона, карміново, Неаполітанська жовта, Золотиста.

Жовтими квітами прокладаємо ті листи, які будуть жовтими або жовтогарячими, червоним в районі червоного листя. Рухаємося зверху вниз. зайву воду потім зберемо серветкою, якщо знадобитися.

Папір спеціально не мочім!

Чому на цьому етапі не варто відразу заважати фарби? Далі ми якраз накладенням інших квітів будемо домагатися глибини і обсягу нашого малюнка, якщо відразу почати перевантажувати роботу, може вийти бруд.

Більш темний лист прокладаємо Фіолетової і Бордо . Потекло? Нехай тече, акварель повинна бути живою і рухливою!

Точково краплями вводимо сюди Кадмій оранжевий . Так само навколо листа прокладаємо помаранчевий, фіолетова сама красиво в нього потече.

На місце ягід додаємо Бузковий хінакрідон . Змішавшись з фіолетовою і кадмієм помаранчевим він так само дасть цікавий колір.

2 ШАР.

Перший шар фарб прокладений по всьому листу. Поки папір не висохла проходимся по самим листю посилюючи їх колір. Верхні листки будуть червоні, широкими мазками прокладаємо карплак червоний . Поки папір волога фарба сама потече. Неаполітанської жовтої прокладаємо жовте листя.

Зверніть увагу на наш фіолетовий лист. Наскільки колір “пішов” у папір і змішався з помаранчевим.

Фарби поступово лягають і змішуються самі, я працюю на горизонтальній поверхні, якщо по краях листа у вас збирається багато води, просто зберіть її паперовою серветкою.

Так само зверніть увагу на наш перший шар, подивіться як пішов колір. У деяких місцях у мене залишилися білі частини паперу, я їх вирішила залишити як є і потім вписати в малюнок.

Фіолетової прокладаємо ягідки, нехай так само поки тече головне задати потрібний тон у цьому місці.

Тут ближче видно як змішався наш помаранчевий і фіолетовий на темному листі. (Праворуч)

Потихонечку починаємо прописувати наші листи. Самі листики ми поки не чіпаємо, більш темною фарбою ми починаємо писати фон, тим самим підкреслюючи листя.

Сумішшю фіолетовою + бордо + бузкового хінакрідона ми заливаємо фон навколо листа. Не потрібні патьоки підбираємо сухим пензлем або шматочком паперової серветки.

Якщо десь потік вам подобається і він вписується в вашу роботу – залишайте. У вже готову суміш на папері я трохи пропускаю бузковий хінакрідон . Цією ж сумішшю прописуємо область під листом, Тут фарбу кладемо темніше підкреслюючи тінь, залишаємо не зафарбованими гілочки.

Сумішшю карплака червоного + бузкового хінакрідона + бордо прописуємо область під листям вище. Вони по ідеї знаходяться на сонечку, тому чим вище, тим світліше повинна бути наша робота.

Сумішшю карплака червоного + бузкового хінакрідона + бордо прописуємо область під листям вище. Вони по ідеї знаходяться на сонечку, тому чим вище, тим світліше повинна бути наша робота.

Так само прописуємо нижнє листя. Тільки в суміш додаємо зелену і умбру палену .

Під темний лист я ще додала смарагдово-зелене.

Під темний лист я ще додала смарагдово-зелене.

Ще для того, щоб у мене виходило більше потьоків, я періодично збризкую роботу чистою водою з великої кисті.

Сумішшю карплака червоного + бордо прпісиваем область під верхніми листками праворуч. Так само залишаємо місця під гілочки.

Ближче. Я не користуюся маскирующей рідиною, як то руки до неї не доходять. Але мій колега-художниця один час сильно скаржилася, тому до неї необхідно теж звикнути і призвичаїтись її добре накладати.

Під цей лист мені чомусь захотілося додати чуть чуть бризок, потім можна їх обіграти як ягідки на дальньому платі (просто крапельки з пензлика) карплак + бордо. Трохи підкреслила форму листя кінчиком пензля – просто розтягла фарбу від краплі.

Продовжуємо прописувати фон більш глибокими квітами. Вгору я “повела” гілочки за допомогою кадмію помаранчевого .

Знову побризкала роботу водою.

Продовжуємо прокладати фон у верхній частині (кадмій оранжевий + карплак червоний + бордо).

В області ягідок я підсилюючи фон бузковим хінакрідоном + железноокісной світло-червоною.

Продовжуємо прокладати фон у верхній частині (кадмій оранжевий + карплак червоний + бордо).

В області ягідок я підсилюючи фон бузковим хінакрідоном + железноокісной світло-червоною.

Ось так вийшло, коли висохло.

Верхні листки.

Після того, як наша робота трохи просохла, починаємо прописувати листя. Для цього беремо більш тонку кисть.

Це буде наш третій шар.

На верхньому листі карплаком червоним починаємо прописувати наші прожилки.

Наші листочки повинні бути об’ємними, мати форму, тому на більш світлих ділянках ми працюємо більш сухим пензлем, на темніших кладемо більше фарби. Так само для посилення можна додати краплю бордо.

Помаранчеві та жовті листя прописуємо неаполітанської жовтої та кадмієм помаранчевим .

На сьогодні я роботу відкладаю. Детально 3-й шар буде описаний у другій частині МК.
Кладемо роботу сохнути.

Ось так виглядає наша робота по закінченню першого дня роботи. Часу витрачено близько 1,5 -2 години.

Вибачаюсь за якість деяких фото. Погода була дуже похмурою, а фотографувати зі спалахом мокрі роботи не реально – вибило б половину квітів і було б занадто багато відблисків.


Оставить комментарий

В категории : Uncategorized