Пастельна картина своїми руками!

13 грудня, 2012


Дорогі друзі!

Сьогодні я проведу майстер-клас з малювання картини пастеллю! Спочатку це може здатися дуже складним і нездійсненним, особливо якщо Ви ніколи не малювали, але очі бояться, а руки роблять! Це я на власному досвіді перевірила))) Тим більше малювати ми будемо дуже податливим і дивовижним матеріалом – пастеллю, яка дозволяє створювати плавні переходи одного кольору в інший, м’які лінії, розмиті тони … і дуже добре підходить для початківців {#}

Техніка виконання – суха пастель.

Відразу хочеться звернути увагу на дві речі: по-перше, це мій перший майстер-клас, а по-друге, якщо якість фото підкачало, то урочисто клянусь його поліпшити в найближчому майбутньому … вобщем, не критикуйте мене сильно …

Для роботи нам знадобляться:

1). Пастельна папір розміром 50см * 60см. Для ріунков пастеллю краще брати папір розміром побільше, щоб було де розвернутися!

2). Ночівля. Хто не знає, що це таке: уявіть крейда, тільки це не дрібні, а пастель. Мені дуже подобається наша вітчизняна Подільська пастель, чим більше в наборі кольорів – тим краще, так як пастель – це не барви, де змішавши синій і жовтий можна отримати зелений (((Тут таке не пройде, пастель практично не дає можливості при змішуванні отримувати нові кольору, так що чим більше палітра кольорів, тим легше розвернутися! При малюванні цієї картини я використовувала набір в 64 кольори.

3). Пастельні олівці. Мені подобається марка Derwet. Набору в 24 кольори цілком достатньо.

4). Мольберт. Але це в ідеалі. Якщо у Вас його немає, підійде дошка розміром з аркуш паперу, головне, щоб цю дошку можна було встановити на столі так, щоб отримати імпровізований мольберт.

5). Скотч паперовий. Для кріплення паперу на мольберт (дошку).

6). Ватні палички. Для розтирання маленьких ділянок пастелі.

7). Ластик.

8).
Фіксатив. Хто не зміг купити – для початку підійде звичайний лак для волосся, чим дешевше, тим краще. Він необхідний для фіксування пастелі, і це буде фінальний штрих.

Всі матеріали, перелічені вище, можна купити в будь-якому магазині для художників або навіть канцелярському магазині з хорошим асортиментом!

Отже, починаємо!

Спочатку визначимося, що будемо малювати. Для цього майстер-класу будемо малювати гілочку барбарису з маленькою осою на ній. Оса – для того, щоб створити сюжет! У будь картині повинен бути присутнім цей самий сюжет. Просто гілка з барбарисом – це красиво, але без історії, а маленька, нехай навіть не дуже помітна оса на його гілочці – це вже подія, історія, сюжет (нехай і в зменшених масштабах))) {#} А це завжди цікавіше)))

Перед нами поки пустий аркуш пастельній паперу бордово-коричневого кольору.

Після того, коли ми прикріпили скотчем папір в мольберта, беремо в руки білий добре заточений (!) пастельний олівець і накидаємо малюнок, сам сюжет беремо з голови, з пам’яті, з фотографії або інших джерел … При необхідності використовуємо ластик, по можливості намагаючись його не використовувати)))

Це наша основа. Тепер будемо її “прикрашати”. Невеликий ліричний відступ – практично у всьому малюнку я використовувала безпосередньо пастель, а пастельні олівці – тільки для дрібних деталей, таких як, наприклад, оса. Перевага пастелі ще й втом, що це “швидкий” матеріал, зафарбовуючи і розмазуючи подушечками пальців, а іноді і всією долонею, можна швидко досягти бажаного результату і швидко “зафарбувати” поверхню.

Починаємо з …. чорного! Зафарбовуємо найтемніші місця, кольори не боїмося, завжди на дуже темний колір можна накласти світлий і “чорнота” піде, що Ви можете спостерігати на чорному плямі, куди я потім додала зелений і коричневий. Наша першочергова задача – зробити фон, а фон – це розмиті чорно-зелено-червоно-жовто-коричнево-і так далі плями. Тут можна підключити фантазію, коротше, як піде, так тому і бути.

Можна розглянути, що вийшло, в укрупненому варіанті.

Це перший шар, так що якщо не виходить, не засмучуємося, а рухаємося далі.

Далі починаємо вводити колір.

Додаємо червоні, зелені, рожеві штрихи.

А потім їх розмазуємо кінчиками пальців.

Чим активніше розмазуємо, тим плавніше переходи від кольору до кольору. Тим не менш немає конкретного рецепту як правильно намалювати фон, в якійсь мірі треба діяти інтуїтивно, десь сміливо, десь акуратно. Звичайно, з досвідом все приходить)))

Далі починаємо додавати інші кольори – жовтий – світлий і більш темний.

А потім знову все розтираємо.

Наше завдання – набрати колір. Дістаємо все нові і нові кольори. При цьому я завжди дотримуюся правила – при малюванні пастеллю руки завжди повинні знаходитися в русі. Не спіть за роботою! Наносьте шар за шаром, розтирайте, наносите знову і знову розтирайте! До моменту, коли картина буде закінчена, Ваші руки повинні зробити мільйон дрібних рухів)))). Чим більше Ви нанесете штрихів, чим більше використовуєте кольору – тим якісніше і багатше бидет виглядати закінчена робота!

Отже, продовжуючи працювати на тлом, добавялем кольори – червоний, фіолетовий, оранжевий, рожевий, зелений, жовтий!

А потім активно все розтираємо …

Таку ж процедуру проробляємо ще раз на тому ж самому місці, де тільки що розтирали. Це буде другий шар пастелі.

Фон до кінця ми так і не закрили! Переміщаємося в ту частину малюнка, де сидить оса і проробляємо всі ті ж заходи – спочатку чорний, потім вводимо кольору і розтираємо пальцями!

Ну ось, фон нарешті закінчений, тепер можна приступитися до центраьной частині малюнка – барбарису.

Але перед цим засвоїмо основний момент, а саме форму барбарису. А форма барбарису – це циліндр, освітлений зліва і зверху, і перебуває в тіні знизу і праворуч. Перш за все нанесемо на барбарис контрастні кольори – чорним і коричневим – найтемнішу частину, і білим – найсвітлішу. Це допоможе зробити ягоду об’ємною.

Далі знову вводимо колір. А саме червоний і рожевий різних відтінків, не забуваючи, що в освітленій частині кольори світліше (можна додати краплю жовтого і оранжевого), а в темній, відповідно, темніше.

розмазувати все одержане пальцями. Тут знову трохи відступлю. При малюванні будь-яким матеріалом, в тому числі пастеллю, важливо пам’ятати одне просто правило: тінь – це холод, світло – тепло. Простий, але дуже дієвий, принцип, у зв’язку з яким у темну частину барбарисками додаємо краплю темно-синього, а в світлу – оранжевого.

І ще одна маленька деталь, а саме тінь, яку предмети відкидають один на одного. А так як наш барбарис росте серед зелені, то крапля зеленого на самій ягідці буде виглядати не тільки дуже виграшно, але й дозволить вписати барбарис в навколишнє середовище!

З іншими ягодами проробляємо все те ж саме, детально на цьому зупинятися не буду, просто розміщу фото.

Тепер у нас залишилося два недорісованние ягоди, тому швиденько їх домальовували.

Ну ось, нарешті ягідки готові. Тепер приступаємо до верхньої частини малюнка.
Так як світло падає на гілку зверху вниз, то верхня частина буде світліше. Починаємо з білих плям, і білим кольором закриваємо найсвітліші місця – листя, гілочки.

Тепер розбавляємо тільки що нанесений нами білий колір жовтим, зеленим і салатовим різних відтінків.

Закриваємо залишилися робили – листочки, гілочки.

Тепер залишилася важлива деталь – це оса, тому відкладаємо пастель і беремо в руки знову ж добре заточений чорний пастельний олівець і акуратно зафарбовує всі чорні деталі комахи. Якщо Ви боїтеся змастити вже намальоване, просто підкладіть під руку звичайний оіст а4, він то і запобіжить розмазування, тільки намагайтеся їм не рухати по папері.

Щоб оса не виглядала занадто вже графічні, чорно і чітко, беремо в руки вже заздалегідь заготовлену ватяну паличку і акуратно розмазуємо всі чорні лінії і плями.

В результаті чого отримуємо більш спокійний і несильно виділяється контур оси.

Додамо жовтого – темного і світлого, і білі відблиски на всі частини комахи, куди падає світло – це очі, крильця, згини лапок …

Оса домалювати, робота готова!

Тепер ну ду-у-у-уже приємна процедура – авторський підпис, вибираємо місце …

… і ставимо підпис …

І ще раз оглядаємо те, що вийшло …

Ну і остання-остання річ, яку обов’язково потрібно зробити – зафіксувати картину, по можливості спеціальним фіксатівом, без такої можливості – звичайним лаком для волосся))) До речі, фіксувати картину можна преіодіческі в процесі малювання по кілька разів, це картині не зашкодить, а навіть навпаки, зробить її менш сипкої.

І якщо говорити про оформлення, то воно обов’язково! А паспарту просто необхідно! Але це вже інша історія … {#}


Оставить комментарий

В категории : Uncategorized