Стиль, композиція, ідея.

13 грудня, 2012


Стиль , композиція, ідея. | Ярмарок Майстрів - ручна робота, handmade

Переважна більшість майстер-класів про виконанні, практичних прийомах виконання виробів. Недостатньо уваги приділяється композиції, проектування тих чи інших робіт. Хотілося б заповнити цей пробіл і запропонувати вашій увазі послідовну роботу над композицією ансамблю виробів, за мотивами мистецтва Стародавнього Єгипту.

Є безліч закономірностей, нюансів, я б сказав “невипадковості” в проектуванні виробів і необхідно докласти знання для створення гармонійного, цілісного твору. Ми дивимося і захоплюємося чиїй – то роботою багато в чому завдяки сильній композиції, не дарма ж кажуть: “Ні додати, ні відняти.”

Завжди першим зароджується ідея, ми починаємо захоплюватися якоюсь темою. В даному випадку привернула можливість повчитися у великих майстрів Стародавнього Єгипту, багато вироби яких досконалі, і на основі традицій, створити своє.

Те, що проект повинен задовольняти естетичні потреби людини, зрозуміло за визначенням; іншими словами він повинен мати художню цінність. Також важливо було знайти йому місце в сучасному інтер’єрі.

За основу була вибрана рама для дзеркала, яке не тільки може прикрасити інтер’єр приміщення, але зручна і необхідна в побуті, особливо жінкам.

Жінка щодня потребує дзеркалі і уявити життя без цього атрибуту в сучасному світі, також, як і в давнину, практично неможливо. Але, жінка, потребує не лише у великому, але й у дзеркалі менших розмірів, наприклад дзеркалі з ручкою. Так виникла ідея поєднання великої рами для дзеркала і дзеркала з рукояткою. Благо виробів такого роду (дзеркало з ручкою) залишилося в достатній кількості, щоб на них можна було б орієнтуватися.

Композиція рами для дзеркала представляє собою вхід в храм з колонами не випадково, так як ручку для малого дзеркала також було вирішено виконати у формі колони. З великої кількості варіацій давньоєгипетських колон була обрана колона, вершина якої зображує богиню Хатхор з наосом. Ручка з богинею Хатхор повторює композиційно колону рами для дзеркала, тим самим досягається цілісність цих двох виробів.

Після численних замальовок, де рама для дзеркала і дзеркало з ручкою зображені разом, довелося відмовитися від теми навісного дзеркала. Так як дзеркало з ручкою стоїть у вертикальному положенні, значить і раму для дзеркала необхідно приставити, поставити на щось. Отже, рама для дзеркала приставна на задньому плані, а спереду ліворуч або праворуч дзеркало з ручкою.

Для симетрії, якої єгиптяни надавали важливе значення, далі було вибрано інший виріб з ручкою, що зображує богиню Хатхор з наосом – систр. Систр, являє собою тріскачку, що використовується в Давньому Єгипті жрицями при різних церемоніях.

Отже, богиня Хатхор з наосом на систр і голова з торсом богині Хатхор на ручці для дзеркала, композиційно повторюють колону рами для дзеркала. Систр так само, як і дзеркало з ручкою коштує трохи попереду великий рами, ліворуч або праворуч.

Ми досягли того, що вироби з ручками пов’язані не тільки один з одним, але і з рамою в одне ціле. Залишалося заповнити простір між сістром і дзеркалом з ручкою.

Тема свічника у формі тури виникла для підтримки горизонталі карниза і ступенів рами для дзеркала.

Вертикальне напрямок колон рами вже підтримували вироби з ручками. Ніс і корму човна свічника вирішено було зобразити у вигляді змій, які присутні і на карнизі і на колонах рами. Свічник, як виріб, традиційний, що послужило ще одним аргументом на його користь.

Рама для дзеркала на задньому плані, зліва і справа і трохи попереду, систр і дзеркало з ручкою, а між ними і ще кілька попереду свічник зав’язуються по колу в єдину композиційну групу.

Завдання створення проекту – серія виробів за мотивами мистецтва Стародавнього Єгипту була вирішена.

Є в проектуванні даної серії виробів робота над ритмом, домінантою, метром, рівновагою і т. д., але про це можна в інший раз.


Оставить комментарий

В категории : Uncategorized